tisdag 2 juli 2013

Trädäck och staket


Byggarna har nu plockat ner ställningen runt verandan och är i princip klara med sitt arbete, nu tar mitt arbete vid. Spackling och målning ska göras medan maken redan har börjat på trädäcket som ska ta oss från verandan och ner till trädgården. Trädäcket kommer vara 70 cm högre än gräsmattan och därför kommer det staket vi väljer (rosa på skiss nedan) att från gräsmattan upplevas ganska högt och snarare som ett plank. Googlar för fullt efter inspiration till design, vi vill dessutom ha ett tätt staket för att få lä från Helsingborgsvinden och det gör inte det lättare.



1 kommentar:

Josefine sa...

Så fin er veranda blir! Gillar takbalkarna (eller vad de heter) som sticker ut.
Jag tog kort på ett plank som jag tycker är så fint, finns på min blogg villastenliden.blogspot.se . Om man vill bryta vindar är det bäst om planket inte är helt tätt. Ett tätt plank skapar snarare virvlar. Det krävs tålamod, men jag tycker det vore fint att klä in hela planket i murgröna! Ha det gott!