söndag 7 oktober 2012

Platsbyggt skåp

Pappa firade sin 60års dag igår och jag fick tidigare den briljanta idén att bygga ett platsbyggt skåp i poolhuset till honom i present under tiden de var bortresta i 3v i september. Kändes som ett ganska begränsat projekt tidsmässigt eftersom mamma pratat om ett lite rustikt hörnskåp i råspont, bara o köpa hem material, kapa, montera och måla...

Jo jag är en obotbar tidsoptimist fick jag än en gång erfara! Jag och min syster jobbade kvällar efter barnen lagt sig och såga och mätte och skruva och ändra och måla och skruva och fixa och till sist, dagen efter m&p kommit hem var vi äntligen klara! Igår avtäcktes presenten och den var mycket uppskattad, ett skåp byggt med kärlek och charm ;)

Trots placeringen i bortre hörnet av poolen med bara en smal gång runt så lyckades vi
 tack o lov utan några ofrivilliga dopp under arbetets gång!


1 kommentar:

Ella sa...

Good work sis!
Kärlek & charm ;)