måndag 4 juli 2011

Rosenspaljé

En båge från rabatten över till husväggen

Jag gillar det ruffa, rostiga armeringsnätet
tillsammans med de romantiska rosa rosorna!


Har en gammal ros i rabatten vid husets gavel som varje år växt ut i gången och jag därför behandlat ganska omilt och klippt bort allt som varit i vägen... I dag har vi fixat upp en spaljé av överblivet armeringsnät, rosen täcker redan första 1/3 och om ett par år har vi förhoppningsvis en hel rosenport in mot trädgårdensbaksida!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så snyggt! Och vad mysigt med en port in i trädgården.
Det är helt otroligt vad vi tänker lika ibland =) Jag tjatar på Magnus att vi ska ta släpet (jag kör inte släp om man måste backa) och köpa armeringsnät till kaprifolen som jag nyss flyttat just pga att den brer ut sig över gräsmattan. Den kommer göra sig mycket bättre mot husväggen.
Kommentar: varför är det så svårt att kommentera på din sida??? Hoppas detta går fram nu.
/Anna (Gunnarstorp)

Anonym sa...

Så fint det blev!!!
Kram Mamma