torsdag 27 januari 2011

Tänk vad lite färg gör skillnad...

Trappan till 2a våningen januari 2010
Känns som ett slitet trapphus i ett flerfamiljshus.

Trappan januari 2011.
Väggarna har varit klara sedan februari men äntligen har också ledstången kommit på plats!

Diskussionen här hemma ang trappan gäller nu om vi ska måla trappan och i så fall i vilken färg. Jakob tycker den ska vara mörk som hallgolvet (svart basalt) och jag vill nog hellre ha den vit eller ljusgrå vilket skulle passa ihop med det vitpigmenterade furugolvet ovanför trappan...

3 kommentarer:

Anna sa...

Jag tycker det är synd att måla trappan. Är den inte fin som den är?
Vi har varit utan ledstång i trappan hur länge som helst nu och Magnus vill måla den befintliga och sätta tillbaka men jag är absolut emot det. Var har ni hittat era ledstänger och vad kostade det?

Sara sa...

hoppas ni mår bra hela familjen! jag ringde som sagt häromdagen för att höra om vi kan komma förbi och träffa Tyra och Alma nån dag, men nu har ju JAG åkt på en riktigt snorig förkylning (visst är det underbart när man avlöser varandra i sjukdomarna?)

Vi får höras i veckan istället då (har tappat rösten helt, hua!)

ang. trappan: åh... jag som tycker att den är så fin som den är :)

Vimsingen sa...

Vilken skillnad! Vad duktiga ni är som renoverar och fixar så mycket men två så små bran. Grattis till lilla Tyra föresten.
Kram
Vilma