måndag 20 december 2010

julklapp till mig

Tyckte att jag förtjänat Tove Admans fina betongljusstake o tomten kom lite tidigare i år så nu förgyller den sin plats bredvid julens hyacint!

Är i princip klar med julklapparna också, både inköp och paketering. Bara rim som kvarstår och det är inplanerat onsdag kväll, firar del 1 på julafton redan på lilljulafton i år annars är det då som vi har rimstuga hemma hos oss. Fick förresten höra idag att det bara är här i södra Sverige som lilljulafton är ett begrepp. Stämmer verkligen det??

1 kommentar:

Sara sa...

Haha, ja. Senast i går fick vi en inbjudan till lilljulafton: "ja, men när är det då?" fick ju jag bestämt fråga då. Lilljulafton uppe i norrland tror jag mer handlar om att man träffas innan jul: inget speciellt datum alltså.

Åh, Tove Admans betonggrejer.... *gurgel*. SÅ fina! Men du, jag tror att man kan fejka lite betong-feeling med hjälp av Clas Ohlsons (vad skulle man göra utan Classe?) sprayfärg. De har några med "granit"-känsla samt några till... Kanske kan det piffa upp nåt gammalt loppisfynd?

Vi får väl ses efter jul hoppas jag? Lycka till på din sista dag imorgon också.

Kramar /Sara