onsdag 4 november 2009

1a VAB-dagen idag

Alma har haft lite feber igår och i måndagskväll så hon är hemma från förskolan och jag har idag min första vab-dag. Jakob har hunnit med 2 vab-dagar och imorgon har hon varit på förskolan "på riktigt" i 1 månad... Det är väll bara att vänja sig vid dessa sjukdagar, hoppas hon slipper större sjukdomar bara. Tycker iof att det är ganska mysigt, speciellt eftersom Alma nu inte längre har feber utan är ganska go och glad!

Favoritaktiviteterna just nu är att läsa böcker samt att leka med lera. Hon kämpar på med leran och river den i småbitar, försöker platta ut den med fingrarna och trycker kakformar så gott hon kan. Jag trodde aldrig hon skulle förstå och uppskatta att leka med lera när hon är så liten men hon fick prova på förskolan med de andra barnen och ville sedan ta med leran hem...

1 kommentar:

Ella sa...

Vad mysigt det låter! Jag vill också ha VAB-dagar! haha :P Själv får man bara vara hemma och försöka kurrera sig själv.. Roligt med leran, hon såg så nöjd ut när hon lekte med den när jag hämtade henne på förskolan sist så kan tänka mig att det uppskattas även på hemmaplan :) Hoppas att sjukan går på rätt håll och att hon får vara frisk en stund nu! Många kramar till er båda från syster/moster