tisdag 28 juli 2009

tyg bakelser

Har varit så avundsjuk på alla bloggare som virkat fina små bakelser och kakor till sina små, mina virk/sticknings kunskaper är tyvärr mycket begränsade (bad min farmor att sticka klart det förb...ade pannbandet som skulle stickas i syslöjden på högstadiet...). Har inte riktigt tänkt på alla de fina Bombadill bakverk som faktiskt finns som inspiration till oss mer "syiga" pysslare. Ikväll har jag surfat Bombadills hela sortiment och är hur inspirerad som helst. Hoppas på en Malmö tur med mor & syster på fred fm med obligatoriskt besök på Stoff&Stil för inköp av fina bak-tyg.




Alla bilder från www.bombadill.se

3 kommentarer:

Vimsingen sa...

Princesstårtan var ju helt underbar!
/Vimsingen

Sara sa...

åh, ja! jag har också sytt bakelser tidigare: en prinsesstårta och muffin i prickiga tyger :) tror du kommer att överträffa bombardill-sortimentet efter allt vad jag sett att du kan! du är ju jätteduktig att sy: har du en "vanlig" maskin eller kör du overlock?

Anna sa...

Hej, jag hittade nyss hit via Sara bebis2008. Kul att läsa om nån annan som också renoverar 20-talshus med en liten 1-åring i hasorna. Själv bor vi på landet ca 1,5 mil utanför Hbg. Och nu ska jag fortsätta att blanda bruk och putsa vidare. Kommer kika in här igen fler gånger =)